wtorek, 21 sierpnia 2012

TORT Z OWOCAMI - BARDZO ELEGANCKI


Do zrobienia tego tortu zainspirował mnie program kulinarny "Pieczenie jest łatwe" Lorraine Pascal. Gdy go zobaczyłam, wiedziałam, że muszę go zrobić. Nie byłabym sobą gdybym nie dokonała kilku modyfikacji. Wygląda okazale i bardzo elegancko. Idealny na wyjątkowe okazje, ten przygotowałam na urodziny przyjaciółki ze szkolnej ławki, nawet o nim napisała - tutaj
 Tort zrobiłam z lekko czekoladowego biszkopta ( wmieszałam do mąki dwie płaskie łyżki kakao), nasączonego herbatą z whisky, odrobina cukru i cytryny. Do przełożenia i pokrycia tortu zrobiłam krem z bitej śmietany i serka mascarpone, na który przepis znajdziecie  - tutaj


Boki tortu obficie smarujemy kremem i przyklejamy do niego czekoladowe paluszki. Dla pewności, że paluszki nie odpadną, do schłodzenia i transportu, a także prezentacji, tort można przewiązać wstążką.


Wierzcie mi, tort robi wrażenie.

7 komentarzy:

  1. Miłe dziewczyny! Gdyby jeszcze dodać pałąk, byłby piękny kosz pełen owoców. Tak tylko podpowiadam;) Ale i tak wyglada extra!

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamuniu, język mi uciekł, cudo smakowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, był pyszny. A nie często się zdarza, że mogę spróbować, swój własny tort. A szkoda.

      Usuń